En otroligt bra dag!

Humör: Hoppfull och inspirerad
Utseende/Kläder: Fräsh och casual
Dagens önskan: Att jag blir klar med nya teckningen idag som jag börja på i går
Musik: Milow - Ayo technology
Inspiration: På topp!
Matintag: Inte den bästa än så länge.. tårta till frukost!
Fundering: Går det att dammsuga upp moln?
Understruket: Man kan inte tillfredställa ALLA
Händelser: Jag och Emelie hade "privatlektioner" idag då det skulle varit musik.



Jojo hörre ni hörre ni! :) Får man privat lektioner så är det väll ändå något på gång eller? Och min musiklärare, Per-Inge, sa att jag hade en solklar karriär innom musik.
Så hmm nu har jag många karriärer att välja mellan. Musiker, konstnär, fotograf, författare.. listorna blir långa! Men jag tror nog att jag just nu satsar på att bara bli klar med gymnasiet så bra som det bara går!

Per-Inge försvann ett tag och sedan när han kom tillbaka så hade han varit i cafeterian och köpt fika till oss, mums!
Varför heter det negerboll? Och varför blir en del så arga när man säger negeboll?
Ingen aning men en sak som jag kan säga er, det är att det är mer svenskar än invandrare som tar illa vid sig när man säger negeboll, eller andra liknande ord. Knepigt är det tycker jag. Jag menar, att svenskar är så rädda att bli kallade rasister och att gå över gränsen till de normer som vi har att de inte vågar uttycka sig.
Allt är så hysch hysch, man säger också till exempel till sina barn att inte titta på människor som sitter i rullstol, varför får de inte titta? Barnen måste ju se andra annorlunda människor för att förstå att alla inte är lika. Barn behöver komma i kontakt med det annorlunda. Eller vaddå annorlunda, det ordet existerar ungefär lika mycket som "normalt" 

Tänk vad underbart det hade varit om man kunde leva på det som man var bra på. Dock så är jag inte BRA på något utan lite så där trekvart bra på många saker. I alla fall enligt mig själv. Jag är helt enkelt en sådan där människa som inte klarar av att hålla på med något särskilt under en längre period. Ett tag så hade jag för mig att jag skulle bli rappare, jag fick bra feedback och det var faktiskt väldigt roligt men sen dog intresset ut. Jag hade en annan gång för mig att jag skulle vi astronom, sure bingo baccon, den iden varade i två dagar max tror jag. Ett tag ville jag till och med bli buddist haha! Men jag tycker att det är bättre och roligare att göra olika saker och kunna variera sig och ständigt utvecklas än att vara inkörd på att bara t ex, spela piano.
Dock kan jag erkänna att om jag kunde bara piano, och kunde leva på det, så skulle jag inte tacka nej till det.
Gosh, tänk om man var ekonomiskt oberoende,..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0